Juf Mobiel Remedial Teaching Den Bosch
altijd in beweging
 
 
 

Welkom op mijn website, ik ben Marion van Weert, aangenaam. 

Inmiddels ben ik al meer dan 20 jaar werkzaam in het onderwijs, voornamelijk als leerkracht basisonderwijs. Daarnaast heb ik diverse uitstapjes naar andere functies gedaan, wat varieerde van een projectgroep sociaal emotionele ontwikkeling naar docent Nederlands in het voortgezet onderwijs.  

Sinds het behalen van de Master SEN ben ik part-time werkzaam als remedial teacher op een school voor speciaal onderwijs; Zuiderbos basisonderwijs en college. Daarnaast werk ik als zzp-er vanuit mijn eigen praktijk.  

Wat doe ik zoal als rt-er? Ik bied op maat specialistische hulp en begeleiding aan individuele leerlingen of werk in kleine groepjes. Het kan gaan om behandelen van hardnekkige leerproblemen (zoals mogelijk bij dyslexie of dyscalculie) maar ook bij minder complexe problemen, zoals tijdelijke achterstand, kan ik hulp bieden om de leerachterstand in te lopen, bijvoorbeeld door het bieden van pre-teaching. Ik heb kennis van en zicht op leerlijnen, streefdoelen, methodieken, passende didactiek, interventies op maat en sociaal-emotionele begeleiding.     

Bij complexe taken zoals het opstellen van ontwikkelingsperspectieven voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben (voor o.a. dyslexie, dyscalculie, gedrag) kan ik school en ouders ondersteunen. Ook kan ik een bijdrage leveren bij de coaching van leerkrachten en een rol vervullen op de verschillende zorgniveaus: 1, 2, 3 én 5.   

Wil je meer hierover informatie nodig ik je uit een berichtje te sturen of te bellen. 

 Enkele voorbeelden van methodes waarmee wordt gewerkt in de leerbegeleiding:

Ondersteuning bij rekenproblemen: Bewegend leren met behulp van de methode "Met Sprongen Vooruit". Leerlingen ervaren deze oefeningen en spellen als leuk en betekenisvol waardoor ze meer plezier in rekenen krijgen.

Meer informatie:

https://www.metsprongenvooruit.nl/

Ondersteuning bij problemen met lezen en/of spelling: Visueel leren m.b.v. de methode "Taal in Blokjes". Door middel van het leren werken met klinkers, het opdelen van woorden in klankgroepen en het herkennen van vaste voor- en achtervoegsels, verkrijgen de leerlingen inzicht in de structuur van woorden.

Meer informatie:

http://www.taalinblokjes.nl/

Ondersteuning bij het verbeteren van sociale vaardigheden bij kinderen tussen 6 en 10 jaar m.b.v. de speelse en afwisselende methode "Leer samen spelen met Tim en Flapoor".

Meer informatie:

https://www.pearsonacademy.nl/workshop-leer-samen-spelen-met-tim-en-flapoor

Ondersteuning bij het beter leren begrijpen van autisme als andere manier van informatieverwerking. "Brain Blocks" is een methode waarmee op eenvoudige manier beeldend wordt uitgelegd hoe verschillend een brein met autisme werkt in vergelijking met de werking van een brein zonder autisme.

Meer informatie:

http://brainblocks.com/